piątek, 27 lipca 2007

Express wieczorny

.....czyżby zmiany czasu? to chyba sposób na walkę z brakiem czasu. Pomysł wydaje się rewolucyjny. Ciekawe ile osób marzy o tym aby mieć te dwie godzinki więcej w ciągu dnia. Na przeciw wychodzi firma parkingowa. Moim zdaniem wystarczy poczekać aż inne firmy, ba cały świat podchwyci pomysł.
.....ale plama...w Japońskiej policji. O tym, że każdy używa p2p bez względu jakie stanowisko i pozycję społeczną zajmuje nie trzeba przekonywać. Pracujący w tokijskim Metropolitan Police Department oficer zainstalował na swoim firmowym komputerze kopię programu do wymiany plików o nazwie Winny. Nieumiejętnie konfigurując aplikację udostępnił w sieci peer-to-peer 6600 dokumentów, w tym raporty z przesłuchań oraz tajne informacje zawierające lokalizacje automatycznych czytników tablic rejestracyjnych. Udostępnione informacje zawierały dane 12 tysięcy osób, w tym 400 członków jakuzy Yamaguchi-gumi. Policjant został zwolniony ze służby.

.....kolejne szaleństwo. Banany z Tokyo. Małe ciasteczka o kształcie banana z kremem oczywiście bananowym stały się best sellerem. Koszmarne kolejki. Zjadłem parę sztuk- fakt dobre ale nic nadzwyczajnego. No nie tak do końca - pokazano ten sklep w ogólnej TV. Już nie pierwszy raz produkt pokazany w TV przez kilka panienek które przez 5 minut powtarzają suuggoooiii, oisshhiiii, kawaiiii oraz eeeeeee, aaaaaaa robi nieziemską reklamę każdemu produktowi. Wcześniej tak było z pączkami z dżemem wiśniowym. Aby kupić takiego pączka trzeba było co najmniej 2 godziny stać w kolejce.

.....wczoraj miała miejsce premiera nowej gry na PS3 Minnano Golf 5 z angielskim dopiskiem Everybody`s golf. Przy okazji sprzedawano promocyjne zestawy konsoli. Nie ukrywam, że skusiłem się na taki zakup - więc od dziś jestem kolejnym w grupie ponad 763 tysięcy użytkowników PS3.

.....Niedługo odbędzie się premiera Misia Uszatka w Japonii, ja znalazłem inny, ale jak polski i aktualny akcent w sklepie z ubraniami. Niestety pani sprzedająca nie była w stanie odpowiedzieć do czego nawiązuje ta koszula. Mi skojarzyła się jednoznacznie.



suplement:
...Ps3 na monitorze. Przed zakupem poczytałem trochę jak to zrobić. Rozwiązań jest sporo od amatorskich po pełną profeskę jak HDfury.
Więc postanowiłem zakupić wcześniej kabel HDMI->DVI. W Yodobashi Camera znalazłem po kilku minutach przejściówkę jaką chciałem. Niestety spytałem się czy będzie działać z PS3. Sprzedawca bardzo się zirytował, zaczął coś tam marudzić i pokazał palcem że trzeba tam iść, prosto i na lewo i tam coś sie znajdzie. W między czasie zabierając mi z ręki przejściówkę. I znikł. No cóż - trzeba iść tam gdzie mówił. Ale tam takich kabli nie było. Znalazłem inne na dziale TV. Ponieważ zastanawiałem się jak dźwięk uzyskać postanowiłem pójść i zobaczyć jakie wejścia/wyjścia ma PS3. W budynku obok - dział konsol. Nie wiem dlaczego ale Ps3 wypada blado - pół regalika, gdy WII zajmuje 6 dużych, XBOX 360 podobnie. Nie wróży to dobrze. Wracając do tematu - pytam pana jakie kable są do Ps3 - pokazuje - te unikatowe, specjalne i jedyne kable Sony. 3 rodzaje. koniec kropka. Pytam czy można słuchawki podłączyć bezpośrednio - nie można, czy można monitor - ooo nie można, nie ma takiej możliwości, są tylko te trzy kable i żadnych innych. Sprzedawca bardzo zirytowany i zdenerwowany zaczął wogle podważać moje założenie - po co na monitor, przecież to słabsza jakość, same problemy.Koniec rozmowy. hmm spytam jeszcze innego, wyglądał na bardziej obrotnego kolesia. Czy można podłączyć monitor komputerowy do Ps3. Nie można. Więc wyjmuje z "rękawa" wydrukowaną z internetowego sklepu yodobashi.com kartkę a na niej kabel hdmi->dvi. Koleś zakłopotał się, eee tooo, hmmm, chotto matte kudasai. Ok.Wraca za chwile, zmiękł. Mówi, że oni nie mogą oficjalnie powiedzieć że taki kabel jest. Nie mogą mówić publicznie że istnieje takie rozwiązanie. Tłumaczył, że jest to związane z gwarancją Sony i brakiem testów (taa, jasne). A Sony nie chce płacić za uszkodzone monitory. A nie oficjalnie? - spytałem. Uśmiechnął się i powiedział - to dobry, firmowy kabel. Więc znowu czuć tutaj zmowę milczenia. Lepiej kupić przecież specjalny tv Sony za 300 czy 600 tyś JPN, niż kabel za 2 tyś. Jest tylko jedno ale. Monitor musi być co najmniej 19 cali. Ja mam 17 :(
...Zakup konsoli to była niezła jazda. 25 lipca nie chciano mi sprzedać konsoli z golfem bo promocja od jutra czyli 26 lipca - mimo to na półkach wszystko poukładane, demo leci, można wziąć pudełko, iść do kasy i nie kupić bo nie można. Pojechałem rano przed otwarciem. Uprzedził mnie wczoraj sprzedawca, że to popularna gra i może być sold-out. Czekałem 30 min na otwarcie sklepu. Zebrało się ze 100 osób. Po otwarciu - bieg na 6 piętro. Fajnie to wyglądało - ignorowanie wszystkich działów i wszyscy biegną po tą grę. Jak sie później okazało - nie tylko golf 5 miał premierę dziś. Ja na spokojnie, lekko rozpychając się zaatakowałem pudełko jak po dvd z napisem PS3+Golf5 60GB. Ok wziąłem i spokojnie zacząłem szukać gry Resistance. Ustawiłem sie w kosmicznie długą kolejkę. Czekało ponad 150 osób. Pełna ochrona, koleś z wielką tablicą oznaczającą koniec kolejki który przesuwał się między regałami coraz głębiej sklepu. Odczekałem kolejne 30 min i kupiłem konsole. Gdy spojrzałem na półkę - z 50 promocyjnych zestawów zostało ze 20. Golf niemalże zniknął. Po chwili ochrona dowiozła nowy wielki karton z płytami. Przyglądałem się co ci ludzie kupili. Wiele osób kupiło tylko gazetę, dodatkowy kontroler czy dwie gry na WII - właśnie tego dnia też była premiera nowej rodzinnej gry - niestety nie znam nazwy. Porównując ilość na półkach to spokojnie miesiąc później dalej będzie można ją kupić.

7 komentarzy:

Kabura pisze...

Godzina 26:00 to dosc stare rozwiazanie stosowane np. w papierowych programach TV, bardzo przejrzyste jak sie juz przyzwyczaic - wiadomo, ze program o 2 w nocy w czwartek moglby byc zapisany jako piatek, bo to juz piatek.

O "sztuczki" lepiej sie w Jodobasiach nie pytac, bo tam albo kolesie na baito, albo starszyzna, ktora sie boi wziac odpowiedzialnosc za porade typu "nieoficjalny sposob na tansze obejscie". Mozna by zaskarzyc sklep za ewentualna awarie gdyby to oficjalnie polecil :)

A nowa gra rodzinna na Wii to Super Mario Party 8, juz mam :)

Volf pisze...

Huh, zdziwiło mnie, że niby na półkach jest tak dużo nowych Xboxów - stary Game Cube podobno sprzedaje się w Japonii lepiej od tego :P

Krzysztof M pisze...

Wczoraj też była premiera gry Oblivion na X360. Oczywiście w wersji Japońskiej, spore zaskoczenie gry znikały z półek z szybkością światła. Jak na jeden dzień to naprawdę sporo atrakcji na działach z konsolami. Markus pamiętam że jesteś fanem Playstation ale zakup konsoli z tym mango-golfem? Chyba już za długo mieszkasz w Japonii.:)

robbert pisze...

Witam, pytanie mam odnośnie premiery Misia Uszaka, nie wiesz czy będzie można zobaczyć go w japońskiej telewizji, czy jest to premiera DVD?

markus07 pisze...

http://oyasumi-kumachan.com/index2.html

tutaj wszystko w temacie Misia

Vanti pisze...

O tym, że konsole Nintendo mają większe wzięcie od Szaraka nie trzeba daleko szukać - w każdym nawet najmniejszym oddziale sieci Tsutaya najpierw zobaczy się dział z grami na Wii i NDS, a dopiero później na PS3 czy XBoxa. No i pominę już fakt, że znalezienie sklepu z fabrycznie nowym NDS Litem graniczy czasem z cudem (z dostaniem używanego też nie jest lekko) ;P A tak w ogóle to podoba mi się pomysł zakupu używanych gier - czasami można trafić na naprawdę tanie tytuły. Dzięki temu zyskałem już z kilkaset jenów jak nie więcej ;)

ashka pisze...

Czy ktoś wróci z Japonii NIE zarażony konsolomanią? ;)